Friday, September 5, 2008

Pertukaran Job

Hari ini merupakan hari yang paling gembira buat diri saya.... Semasa saya menerima jawatan di UNITEN, saya menerima jawatan sebagai juruteknik projek... Tapi bermulanya hari ini, saya dah tidak memegang lagi jawatan juruteknik projek... Sekarang nie, saya sebagai juruteknik bahagian maintenance.... Bayangkanlah, 30 projek, tak termasuk projek perabot yang kena handle untuk seorang juruteknik projek perempuan.... Tak terlarat dibuatnya.... Lagilah, ilmu tenang awam sudah lama saya tinggalkan... 4 tahun yang dahulu.... hehehe..

Tersenyum riang saya dibuatnya.... Tapi kerja sebagai juruteknik maintenance bukannya sudah yang disangka... Kena juga pergi site... Ingatkan dapat elakkan dari pergi site.... Kesian juga saya tengok juruteknik yang ambil alih tugas saya nie... Saya pun, bagilah semangat kat dia.... Saya informationkan peralihan tugas semasa juruteknik tu sedang bercuti.... Saya call dia, terus bagitau.. Apa lagi, terkejut giler dia dibuatnya....hehehe...

Semua nak elak daripada jadi juruteknik projek....Bayangkanlah, projek yang paling kecil beranggaran RM3000.. Manakala projek yang paling besar beranggaran RM3 juta....Nampak best je kan duit tu.... Kalaulah saya dapat.... Fuh...Bestnya

5 comments:

Unknown said...

sabar la daia..tgu 2 tahun lagi jd excutive PPH yer...

Rina said...

amboi cik daia tukar job lg ke?

klu daia dpt 3 juta tu, kita gi melancong ye daia. ko tgg akak gi balik ek.

Daia said...

Jadi excutive PPH? Ada ke?? Engineer ada ler...

Daia said...

Jadi excutive PPH? Ada ke?? Engineer ada ler...

Daia said...

Amboi kak ina... Dengar je 3 juta... dah jadi macam separuh tiang.. jangan marah...