Thursday, April 23, 2009

Exam...oh...exam.....

Esok aku akan menghadapi first paper exam... Aku tak dapat fokus pada peperiksaan... Kepalaku runsing sangat. Mungkin banyak sangat yang aku fikirkan. Hari ini, aku pergi ke office bawa buku finance. Maklumlah, bos tak ada, bolehlah belajar... Tapi hampeh, aku kena pergi ke site... Hari nie, aku penat sangat... Aku ke site penginapan pelajar... 8 buah bangunan aku panjat sampai ke tangki air atas... Penat sangat...Kakiku lenguh.... Waktu rehat, aku ke office untuk siapkan kritera bagi tender pencucian bangunan... Selesai saja, aku solat Zohor pada jam 2.30ptg.. Kemudian aku terus ke bangunan akademik untuk pantauan kebersihan bangunan dan lanskap... Kakiku seperti tak bermaya.. Tapi aku gagahkan juga kudratku ini... Hanya Tuhan saja yang tahu keadaan aku ...Alhamdulillah, kerjaku selesai juga akhirnya... Ni lah namanya pengorbanan....

Esok exam bagi paper finance. Semuanya ada 11 bab, tapi aku cuma dapat blajar 4 bab saja... Tak ada masa aku nak buat ulangkaji... Insya-Allah malam nie, aku akan belajar bersama Kak Ina... Mudah2an, soalan yang keluar pada hari esok, tak lah susah... Insya-Allah aku akan cuba buat yang terbaik untuk exam kali ni.. Bagiku, asal lulus semua subject, kira syukurlah... Pada kawan2ku yang akan menghadapi peperiksaan, aku ucapkan good luck... Buatlah yang terbaik demi masa depan... Ingatlah, kejayaan semanis madu memerlukan pengorbanan sepahit hempedu.. Hopely u all get flying colour in your exam...AMIN....

No comments: