Friday, December 12, 2008

Kenangan Yang Tinggal

Selepas aku menamatkan pengajian di Politeknik Port Dickson, aku dapat kerja sebagai seorang pendidik di Sekolah Agama Seri Broleh. Aku berkhidmat di sana selama 4 tahun 14 hari. Banyak kenangan manis mahupun pahit yang aku lalui. Kini aku bekerja di Universiti Tenaga Nasional sebagai seorang technician. Mudah2an, aku mendapat keberkatan sepanjang aku mencurahkan khidmat bakti kepada anak didikku.
Aku menyampaikan hadiah kepada bekas guru besar sempena hari persaraan beliau.
Aku terlupa bila tarikhnya. Beliau seorang yang sangat memahami luahan hati anak buahnya.
Aku dilantik menjadi pengadil semasa aktiviti Hari Kemerdekaan.
Aku pengadil bahagian persembahan.
Antara student2 yang pernah menjadi anak didikku

Yang nie pula, pagi baru nak buat laporan perancangan mengajar..
Biasanya aku buat pada waktu malam ,entah macam mana hari tu buku laporan harian perancangan mengajar aku tertinggal kat dalam locer. Terpaksalah aku buat dengan cepat. Tulisan pun macam cakar harimau.hahaha






3 comments:

Rina said...

daia,
ko nmpk mcm wanita solehah laa masa ngajar. tp skrg mcm bdk nakal. hahaha...

benda yg paling berharga ialah kenangan. kita tak dpt beli kenangan. kita akan tinggalkan kenangan jauh ke blkg. tp kita masih mengingati. tul tak?

Daia said...

hehehe... macam wanita solehah? Dulu memang le lembut sket, tapi kalau sekarang lembut, maknanya kena pijak kepala la dengan anak buah...

Yup, cerita pasal kenangan nie, memang terlalu banyak.. Ada yang manis dan ada gak yang pahit.. Rindu lak dengan student2 daia...

Penguins said...

takpe....nanti buat mesin masa...leh g balik zaman dulu....hehehehehe....takde kenangan..takde life....