Monday, October 6, 2008

Raya Oh Raya

Pada pagi raya pertama yang penuh kesyahduan. Masing bermaafan antara satu sama lain. Maklumlah manusia katakan. Raya buat julung kalinya beraya tanpa ibu yang tersayang. Walaupun nampak gembira, tapi terselit juga rasa kesedihan. Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.
Raya pertama, abah sorang je yang pakai baju warna hijau kerana baju warna birunya dah tak muat.. Abah, maafkan angah ye, halalkan makan minum angah selama ini.
Nenek sebelah arwah ibu yang sentiasa merinduiku..
Almaklumlah satu2nya cucu dia yang duduk diperantauan..
Nenek, maafkan angah ye, halalkan minum angah.
Nie tengah minta maaf daripada kak long. Satu2nya akak yang saya ada..
Ketawa besar kak long kerana dia tak sangka dapat duit daripada saya..
Tahun depan jangan mimpi ler along nak dapat duit raya..
Kak long, adik yang paling bongsu (ain) dan saya..
Saya, adik bawah saya (saufee), ain dan kak long
Raya kedua.. Bersedia menerima kunjungan sebelah abah..
Makanan yang terhidang hanyalah mee hoon sup..
Bangun pagi pukul 4, semata2 nak siapkan mee hoon sup..

Sempat berposing di tepi tangga sementara menunggu tetamu datang..

Adik, kak long dan saya...

Saya dan kak long.. Tahun nie banyak sket snap gambar bersama kak long kerana tak lama lagi dia dah nak mengasingkan diri.. Hehehe

Sejak berkawan dengan Kak Rina n Kak Diana, saya pun jadi gila camera..

4 comments:

Unknown said...

waaa sumer org dh update blog..citer pasal raya..akak je x sempat2 lg..
byk assignment nk kena siapkan
x sempat nk upload gambar

Rina said...

wakakaka...
wei, ko dah giler camera yer daia? posing maut kat tangga tu!

Daia said...

Nie semua akak punya pasal ler.. Dulu daia tak minat sangat nak snap gambar.. Sejak berkawan dengan akak berdualah daia suka snap gambar..

Daia said...

harap bersabar ye kak diana..